donderdag 8 december 2016

SVDZ in tricot, dat gaat zo

De perfecte speeljurk is bij voorkeur comfortabel, én mooi.

Ik experimenteerde de laatste tijd heel wat met allerhande patronen, en één van deze experimenten resulteerde in een jurk die hier, als het aan Eloise ligt, dagelijks gedragen wordt.




Ik gebruikte de basisjurk uit Stof voor durf het zelvers 2. Exact dezelfde jurk als deze, maar dan in tricot.
Ik gebruikte dezelfde maat; en dezelfde patroondelen. Ik knipte het achterpand aan de stofvouw, er zit dus geen rits in deze jurk. De mouwen versmalde ik vanaf de elleboog zodat ze minder wijd zouden uitlopen, maar eerder recht zoals bij een truitje.

 


Eloise nam de benaming 'speeljurk' erg letterlijk, we hadden dus een hele speelse fotoshoot :-)


... waarbij zelfs kleine broer een handje kwam helpen.


De stof is van Elvelyckan Design en kocht ik bij Bellelien. De stof is momenteel in solden zelfs zie ik, allen daarheen :-)


Net een engeltje... maar laat u niet bedotten :-)




Ik voel bandwerk opborrelen...




20 opmerkingen:

  1. Prachtig. Vraagje:zit er dan nog een rits in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Lijkt me idd een comfortabele jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, bedankt voor de inspiratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi. Ik ben ook wel benieuwd of er een rits in zit. Hartelijke groet,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Nicole, er zit geen rits in, ik knipte het achterpand dus ook aan de stofvouw :-)

      Verwijderen
  5. Zonder rits, hmm, dat klinkt perfect op mijn lijf geschreven. Zal ik eens proberen! Leuk met die stolpplooi ook. Moet je dat fel strijken na een wasbeurt? Of is handjestrijk ook voldoende 😇?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, die prinsessenschoenen! Verder lijkt dit mij een heerlijk jurkje om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Heb direct zin om er ook zo eentje te maken. Leuk stofje ook, ze staat er schattig mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supertof, ik ben ook steeds meer op zoek naar mogelijkheden voor jurken in tricot of sweaterstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi! Heb je de mouwen zelf getekend? En nam je een maat kleiner?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Melanie, de mouwen zijn gewoon van het patroon zelf, maar ik versmalde ze vanaf de elleboog zodat ze minder breed uitliepen (eerder recht). Qua maat nam ik dezelfde maat als anders... het was voor mij ook een experiment maar wel eentje dat voor herhaling vatbaar is!

      Verwijderen
  10. Reacties
    1. Zoals eender welke andere tshirt of longsleeve bijvoorbeeld... Ik plooide de naadwaarde om en stikte vast met een tweelingnaald, maar je kan het ook sportiever maken en een boordje toevoegen...

      Verwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!